1.Основното в конструкцията на всички бензинови верижни триони
Shindaiwa е разглобяемият метален картер , който едновременно се явява
и корпус. Тази схема на изработка съществено намалява вибрациите
предаващи се от режещата гарнитура на коляновия вал на двигателя и като
цяло създава по здрава и надеждна конструкция на бензиновия трион.
Картера е изработен от леки сплави и общото тегло на бензиновия трион
не надвишава това на аналогичните по мощност инструменти с корпуси от
пластмаса. На всички бензинови триони ( с изключение на 285S ) на
буталото има монтирани два сегмента осигуряващи по стабилното положение
на буталото в цилиндъра.
|
|
2.Работната повърхност на цилиндъра на всички двигатели Shindaiwa е хромирана , което увеличава издържливостта на инструмента.
|
|
3.На всеки инструмент Shindaiwa било то бензинов трион или тример , е
монтиран кован колянов вал и кована биела. Иглените лагери са монтирани
в легла , които предварително са механично обработени. |
|
4.На лекия професионален трион 389S,452S , винтът за обтягане на
веригата е разположен под ъгъл , което улеснява процедурата по обтягане. |
|
5.На леките професионални триони се използва нестандартна схема на
стартера. Японските инженери са се отказали от слабите пласмасови
„кученца” , които са поставени на маховика на повечето аналози. Вместо
това на маховика има издатини , които при изтегляне на въжето на
стартера се зацепват с храповика. Тази схема превъзхожда по надеждност
стандартната. |
|
6.На всеки професионален инструмент Shindaiwa достъпа до въздушния
филтър се осъществява без ключ. На моделите 285S и 352S е монтирана
двойна система за филтриране на въздуха състояща се от предварителен и
основен филтър. Основния филтър може да бъде найлонов или тъкан в
зависимост от условията на експлоатация. |
|
7.На бензиновите триони 285S, 352S, 446S и моторната коса C230S e
монтивана система за леко и плавно стартиване Sure Start. Конструкцията
на тази система е много проста и надеждна. Изтегляйки въжето на
стартера , Вие опъвате допълнителна пружина монтирана между ролката на
стартера и маховика. Тази пружина в определен момент освобождава
енергия и започва да върти маховика с коляновия вал. Стартирането е
леко и много плавно , без придърпване. |
|
8.На мощните професионални триони е монтирана традиционната схема на стартера , но кученцата са стоманени. |
|
9.Карбураторите Walbro-Япония работят устойчиво при всяко положение. Те
са закрепени към цилиндъра на специален преход , изработен от
виброгасящ материал и са отделени от цилиндъра с топлопоглъщащ щит.
Благодарение на това настройката на карбуратора и неговата
работоспособност не се влияят от вибрациите и прекомерното нагряване. |
|
10.На бензиновите триони 488Р, 577Р и 757 е мотирана система за
викоефективно филтриране на въздуха PowerProFilter, състояща се от
предварителен, основен и филтър за финно пречистване. Тази ситема
позволява експлотацията на триона в екстремни условия при силно
замърсен въздух. |
|
11.На всички бензинови триони Shindaiwa съединителя е съставен от три
елемента. Благодарение на това при врязването на веригата в дървото не
съществува опасност от пробуксуване на елементите по вътрешната
повърхност на на водещото колело и преждевременното му износване. |
|
12.Антивибрационната система е изпълнена по схемата на противодействие
на две маси (двигател и бензинов резервоар отделени един от друг),
окачени на пет виброгасящи елемента изработени от
масло-бензиноустойчива гума, които са малко чувствителни на вибрации и
издържат по-дълго от виброгасящите метални пружини. Регулируема маслена
помпа е монтирана на всички модели . |
|
13.На всички тримери и храсторези има виброгасящи елементи, облекчаващи
продължителната работа. Задвижващият вал на всички храсторези е кован,
изработен от въглеродна стомана и благодарение на конструкцията си
изпълнява ролята на виброгасител. Съединяватето на вала и двигателя е
на шлици. Тази схема на изпълнение е по малко натоварена на износване
отколкото четириграмното изпълнение на зацепване. |
|
14.Между ауспуха и двигателя има топлопоглъщащ екран, предотвратяващ
прекомерното нагряване на двигателя. В ауспуха има монтиран
искрогасител, повишаващ безопасността на използване на инструмента. |
|
15.На всички храсторези е осигурен бърз достъп до въздушния филтър. |
|
16.На най мощния храсторез В530 има монтиран въздушен филтър, осигуряващ продължителна експлоатация без смяна. |
|