Печат

Общи правила за употреба

Правилен  подход към инструмента и неговото обслужване

Благодарение на съвършенната технология и здравата изработка съвременните бензинови триони и коси Shindaiwa изискват малко време за техническо обслужване. Но въпреки това не бива да забравяме за навременното, техническо обслужване което трябва да извършва всеки собственик на моторна техника, а също така и внимателно да изпълнява препоръките , които дава производителя.

Гориво за двутактовите двигатели

Голяма част от повредите на бутало-цилиндровата група са свързани с неправилно приготвена бензино-маслена смес и използването на некачествено масло и гориво. За приготвянето на горивна смес, използвайте безоловен бензин 95 октана и синтетично или полусинтетично масло за дутактови двигатели с възушно охлаждане със спецификация по ISO L-EGD, JASO FC. Такива масла имат всички производители – Motul, Mobil, Chevron, Liqui Moli, Agip, Statoil и т.н. По тази спецификация се произвежват всички двутактови масла на производителите на бензинови инструменти, като Shindaiwa, Stihl, Husqvarna, Oregon, GGP и т.н.. Shindaiwa препоръчва използването на масло със стабилизатор Shindaiwa ONE™,с което готовата горивна смес може да се съхранява по-продължително, без да загуби качествата си и доведе до повреди в двигателя. Сместа представлява пропорция 1:50, една част масло и петдесет части бензин. Максималното съотношение на бензин към масло не трябва бъде повече от 1:33. При увеличено съдържание на масло в бевзина, по частите на двигателя се образуват въглеродни отлагания, влияещи отрицателно на продължителността му на живот. Не използвайте за изготвяне на горивно-маслена смес четиритактови автомобилни масла или масла за смазване на веригата и шината! Не използвайте стара горивна смес! Не използвайте алкохол за приготвяне на горивната смес! Това може да доведе до излизане от строя на детайли от бутало-цилиндровата група. За приготвянето на бензиново-маслената смес използвайте алуминиеви или пласмасови туби устойчиви на въздействието на масло и бензин. Не използвайте бутилки от хранителни продукти. Те не са устойчиви на въздействието на бензина. Разложената пласмаса и остатъците от хранителни продукти , могат да повредят вашия двигател. След зареждане на резервоара, плътно затворете капачката му. Ако капачката не е плътно затворена има опастност от обедняване на сместа и преждевременно излизане на двигателя от строя.

Разработване на инструмента

Под разработване на инструмента трябва да се разбира работа на не пълна мощност при израсходване на първите два-три резервоара. Например, косене на не много гъста, ниска трева или рязане на суха, не дебела дървесина. В никакъв случай не трябва да се остави инструмента да изгори няколко резервоара на празен ход. В резултат на такова разработване по отворите на цилиндъра, по буталото и в ауспуха се образува въглероден нагар намаляващ живота на двигателя.

Въздушен и горивен филтър

Всеки инструмент може да развие максимална мощност само ако въздушния и горивния филтър са чисти. Карбуратора на двигателя е регулиран в завода с използването на точна електроника. Не регулирайте карбуратора самостоятелно, а се обърнете към оторизиран сервиз. Замърсеният въздушен филтър намалява количеството на въздух, постъпващ в карбуратора. Горивото не изгаря напълно , в цилиндъра се образува нагар, двигателя прегрява и губи мощност. Замърсения горивен филтър намалява количеството на гориво, постъпващо в карбуратора. Сместа е бедна и поради недостатъчно смазване двигателя прегрява и излиза от строя. Ако филтърът е много замърсен двигателя не пали. Ежедневно проверявайте състоянието на въздушния филтър! Миенето на филтъра може да става само в топла вода без механично въздействие. Затова промийте филтъра с чиста топла вода и го изсушете. Ежедневно проверявайте горивния филтър! Сменяйте го според замърсяването, но не по рядко от един път на три месеца!

Режеща система на бензиновите триони

На бензиновите триони Shindaiwa е монтирана режещата система на компанията BLOUNT, OREGON която е безспорен лидер при производителите на вериги и шини за бензинови триони. Своевременното заточване на веригата и регулирането на обтягането и не само увеличава безопастността на оператора, но предпазва от излишно провисване на самата верига и нейното повреждане. Натягането и регулировката на веригата трябва да става преди работа или когато възникне явна необходимост. По време на рязане веригата се загрява и постепенно се разтяга (особено новите) и трябва от време на време да се регулира допълнително.
Как правилно да се опъне веригата? За това загасете двигателя на триона и отхлабете гайките на капака. Вземете отвертка и завъртете винта за опъване на шината и едновременно леко опъвайте и движете веригата по шината, при това бъдете внимателни за да не нараните ръката си в острите зъби на веригата. Правилно натегнатата верига не трябва да провисва от шината, но едновременно при обтягането и не трябва да прилагате много голямо усилие. Преди монтиране на нова верига трябва задължително да почистите канала на шината от замърсяване. Натрупването на мърсотия в канала пречи на процеса на смазване на веригата и на цялата режеща гарнитура, поради това шината и веригата силно прегряват в процеса на работа. Също така проверявайте и почиствайте маслоподаващият отвор на шината и смазвайте с гъста мазка водещото зъбно колело, чрез отвора в предната част на шината.
Преди започване на работа с нова шина е добре тя да се натопи в маслена вана. Следете опъването на новата шина. Не допускайте провисването на веригата от шината по време на работа. При работа на една шина и водещо колело използвайте две, три вериги. При пълното износване на на веригите сменете целия режещ апарат (шина, верига и водещо колело). Следете за заточването на веригата, като след всяко заточване обръщайте шината, за да се износва равномерно от двете страни. За смазване на шината и веригата използвайте специално масло или всесезонно двигателно. Никога не използвайте за смазване отработено масло, то може да доведе до повреди на режещия апарат и маслената помпа.

Режеща система на на моторните коси

При косене избягвайте попадането на режещата глава на камъни и други твърди предмети. Ударите по тях могат да предизвикат образуването на пукнатини и разрушаването на режещата глава. Не опирайте режещата глава при косене в земята, това също може да доведе до повреждането и. Не използвайте корда с по-голям диаметър от указания в инструкцията за екслоатация. При косене не допирайте в земята бутона на полуавтоватичната глава, защото това води до по-голям разход на корда. Следете състоянието на ножа за подравняване на кордата, почиствайте го и го заточвайте. Следете за състоянието на металните режещи дискове. Преглеждайте ги за наличие по тях на пукнатини. Металните дискове за косене не се нуждаят от заточване, но по-големите подбивания по тях (например от удари по камъни) трябва да се отстраняват с плоска пила. Металните дискове за дърво се нуждаят от правилно заточване. Това може да стане с обла или плоска пила в засивисимост от вида на режещия зъб. Проверявайте смазката в рудуктура задвижващ косящата глава/нож. Един път в сезона е необходимо замяната на старата смазка с нова. За смазване използвайте оригиналната грес на Shindaiwa или такава която е предназначена за смазване на лагери и издържа на нагряване. След работа почиствайте редуктура и предпазителя от остатъци трева.

Съхраняване на бензиновите инструменти

Ако искате да консервирате инструмента си, да речем за през зимата, то ще се наложи да изпълните някои неща по техническото му обслужване. Това ще Ви позволи лесно да стартирате инструмента си и да почнете да работите, когато това се наложи.
Първо почистете добре инструмента. Въздушния филтър, охлаждащите ребра на цилиндъра, запалителната свещ и режещата гарнитура трябва да се проверят и почистят в съответствие с ръководството за експлоатация. Намажете металните части с тънък слой масло. Излейте горивната смес от резервоара. Запалете двигателя и го оставете да изгори останалото гориво в карбуратора, като при това не го форсирайте, двигателя трябва да изгори остатъка на тихи обороти. Никога не оставяйте гориво в резервоара за по-продължително време, това може да доведе до повреда на двигателя при следващо стартиране. Отвъртете запалителната свещ и налейте в цилиндъра малко двутактово масло, завъртете свеща и опънете ръкохватката на стартера за да превърти коляновия вал.
 
Следваща >
 
Shindaiwa Slogan
Дизайн | Карта на сайта | Търсене | Copyright © 2009 Shindaiwa Inc.